woensdag 10 juli 2013

Wijziging route

Publiceerde ik het postje hieronder de route die ik dacht te zullen nemen naar Duinkerke, kan ik ze weeral gaan aanpassen. Wat gegoogle naar die Digue du Braeck leverde een mooi verslag op bij de website fietstoeren. Daar las ik dat de 4 sluizen die we over moeten naar die Digue du Braeck zo nogal regelmatig open moeten om boten van wisselende grootte door te laten. In tegenstelling tot in Antwerpen bvb is er daar maar 1 overgang, en kan je dus niet gauw rondrijden naar de andere sluis, mocht de ene openstaan...Ik heb per mail bij fietstoeren.be even gepolst naar de grootte van de wachttijden en dat zou toch al snel minstens een half uur zijn. Gezien we pas net na de middag in Adinkerke zullen aankomen en we om 15u15 al moeten inchecken op de boot, kunnen we het ons niet permitteren om daar enkele keren prijs te hebben. Flexibel als we zijn (nu we nog niet voor open bruggen staan) passen we dan de heenroute maar aan. We rijden in de plaats door de stad via St.Pol-sur-Mer, Grande-Synthe en de iets minder schilderachtige raffinaderijen van Total. Op de terugweg vanuit Engeland toch langs de Digue de Braeck, dan moeten we niet op een uur kijken en kunnen we in alle rust de langsvarende boten bekijken.

(en hebben we hopelijk westenwind af.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten