vrijdag 28 juni 2013

Lastig

In het voorjaar ben ik nogal wat beurten naar de kiné geweest om mijn knie te laten behandelen. Te zwakke spieren om de knieschijf op zijn plaats te houden bij het plooien met als gevolg na een toertje fietsen een ontsteking. Met wat kiné en oefeningen terug aan het fietsen geraakt en stilletjes aan terug wat conditie en kracht opgebouwd. VERPLICHT om de twee dagen fietsen en dat wierp zijn vruchten af. Toen half het dorp hier deelnam aan de Ten Miles deed ik die 5x, maar dan met de fiets (en niet door Antwerpen, daar was het te druk). In juni heb ik maar half zoveel gefietst als in mei, geen oefeningen meer gedaan en daar betalen mijn knieën blijkbaar weer de prijs voor. Vorige woensdag toertje gefietst van een 60km, maar de laatste 15 waren er dus te veel aan voor de knie. Ik ben al maar vast terug begonnen met de knieoefeningen en hoop dat het zonder kiné wel zal beter zijn tegen eind juli. Advies: geen gemiddelde snelheid meer in het oog houden en de statistieken negeren. Alleen maar goed om je te forceren, blijkbaar. :-(

Geen opmerkingen:

Een reactie posten