maandag 24 juni 2013

Family Friendly

Na onheilspellende berichten van mijn schoonzusje daaromtrent heb ik toch maar eens bij onze 2 hotels-met-pub geïnformeerd of mijn 9-jarige metgezel welkom is in hun pub. Lijkt me toch wel plezant om s' avonds in de pub te zitten voor we onze kamer opzoeken. Gelukkig blijken ze allebei "Family Friendly" te zijn en mag hij binnen. Wat voor ons de normaalste zaak van de wereld lijkt (uiteraard gaat hij geen alcohol drinken daar) is in Engeland blijkbaar een beetje afhankelijk en verschillend van pub tot pub. Toen ik een jaar of 15 geleden in Engeland was hadden we ook al troubles om met een minor een pub binnen te komen en mijn neefje van 13 mocht dus onlangs in London ook niet overal zomaar binnen. Dus:in de ene pub is het blijkbaar gewoon niet toegelaten, in andere wel maar onder begeleiding, in nog andere ligt de leeftijdsgrens op 11 jaar, soms op 14 of 18 en blijkbaar zijn er zelfs pubs waar je onder de 21 niet binnenkomt. Wat ik begrijp uit een rondje google is dat volgens de wet -14-jarigen onder toezicht van een volwassene wel een pub binnen zouden mogen. (maar geen alcohol mogen drinken, uiteraard). Vroeger kon men, als de pub geen aparte dining area of family room had, daar blijkbaar ook nog een Children's Certificate voor aanvragen dat de pub geschikt verklaarde voor kinderen. Maar dat zou intussen afgeschaft zijn, zodat de willekeur gewoon komt door het humeur van de landlord. Hopelijk zijn ze ons verder goed gezind. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten