maandag 27 mei 2013

Maps

 

Joehoe!

Vandaag zat dit pakje bij de post. Besteld bij Ordnance Survey, het NGI van de UK zeg maar. Ik maak graag gebruik van online kaarten om een route uit te stippelen, en mijnen tellefon kan overweg met GPS en al, maar zonder een papieren kaart vind ik het toch wel risky. Wat als ik ergens geen ontvangst heb, of mijn batterij plat is? Of mijn gps geen Engelse satellieten snapt? Of als ik van de route geraak? En daarbij: ik ben zo iemand die jaren nadien zijn kaart nog eens openvouwt en de herinneringen laat passeren. Ik zie me dat met google maps nog niet doen. :-)

Door ze van tevoren te bestellen hebben ze me deze keer daar over de plas alvast niet meer liggen. Een jaar of 15 geleden ben ik ook eens met de fiets op de boot gestapt richting Engeland. Compleet onvoorbereid met het idee daar wel een kaart te kopen bij de Tourist Office in Dover. Het boekje "Focus on Kent" dat ik daar gekocht heb bezit ik nog, de kaart op de geweldige schaal van 1 inch = 1 mijl is helaas ergens verloren geraakt maar ik had dus compleet geen idee van afstanden op die kaart. Eerst op papier schatten wat 2,5cm is en dan delen door 1,6. Ergens iets rond schaal 1/64.000 dus...handig, echt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten