zaterdag 27 april 2013

Geen Franse treinen meer.

Daarstraks druk aan het puzzelen geweest met timetables, horaires en fietsroutes om de terugweg eens te bekijken. Oorspronkelijk idee was om in Duinkerke de trein te nemen naar Lille, van daar naar Kortrijk te treinen of te fietsen, en dan naar Kalmthout terug. Blijkt dat de gare in Duinkerke al 15km van de ferry terminal is gelegen, dat Kortrijk toch nog wel 27km van Lille is en dat we uiteindelijk pas tegen 22u15 (CET) terug thuis zouden zijn, en dat met om 8u(GMT)in Londen al te vertrekken...

Het gaat uiteindelijk minder ver fietsen zijn door gewoon van Duinkerke weer 37km naar De Panne te fietsen en van daar de trein terug te nemen, waardoor we ook nog eens een uur vroeger terug thuis zijn! Nog een bijkomend voordeel is dat we misschien nog verder (21,5km) langs de Belgische kust kunnen rijden en bij de aan zee verblijvende schoonouders nog een extra nachtje kunnen logeren of met de mama afspreken...

Ik heb me verder ook wel mispakt door in het schilderachtige Greenwich te boeken besef ik nu...Onze trein naar Dover vertrekt in St. Pancras of in Stratford, waardoor we op onze vertrekdag eerst nog resp. 13 of 9km door Londen moeten fietsen. Met de fiets door de voetgangerstunnel vanuit Greenwich of anders over de Tower Bridge, hmmmm...

Maar nu is het enkel 1 Engelse trein meer om te nemen, nog wel een boot en een Belgische trein uiteraard, maar geen bijkomende Franse trein meer, wat toch weer minder gezoek en gestress zal zijn. Geen tandem aan boord heisen, ook geen gezoek op de fiets tussen Lille en Kortrijk, enkel de rit tussen Duinkerke en De Panne nog eens in omgekeerde richting. Ik zien't nog zitten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten