Van de aankomst met de Air Line aan de O2 moesten we nog terug naar de Ibis geraken en daarvoor namen we nog eens de bus. Toevallig toch wel weer een échte rode dubbeldekker waar we ons weer snel naar boven haastten en daar weer voor chauffeur konden spelen. In tegenstelling tot de 'tube' heeft een bus helaas wel te maken met congestion en traffic lights en het ging dan ook voor geen meter vooruit. Uiteindelijk geraakten we na meer London bus dan ons lief was net op tijd terug aan het hotel om de tandem op te halen. Daar waren ze volgens mij blij dat ze er vanaf waren en weer fatsoenlijk door hun bagageruimte konden. :-)
Nog een laatste foto met de fiets voor het hotel en de rit naar onze trein in London Bridge Station kon beginnen. Maar een kilometer of 7, maar wel door het drukke Londense verkeer. Al bij al viel de rit goed mee. Ofwel was er een fietspad, ofwel een aparte busrijstrook waar fietsers ook redelijk veilig op konden rijden. Door de algemene drukte waren wij trouwens het fastest moving vehicle on the road. Auto's en vrachtwagens die ons inhaalden staken we aan de verkeerslichten weer vlotjes voorbij. In een halfuurke stonden we met onze treintickets al in de hand. Het juiste perron bereiken was andere koek. De lift was te klein voor de tandem dus dat werd om te beginnen de roltrap. Dat ging nog, de geïmproviseerde houten trappen naar het juiste perron waren zwaarder te verteren. Geen fietsgoot, gewoon de steile trap op, door een tunnel in OSB en daarna terug naar beneden langs een gelijkaardige trap. Ik moest de fiets met bagage en al quasi gewoon dragen. Niet leuk.
De lift in Dove Priory was gelukkig wél groot genoeg voor onze fiets, eat that London Bridge. Een kilometerke verder waren we al terug aan de Blakes of Dover en konden we daar nog eens de trap af en de cellar bar door naar de achtertuin om de fiets andermaal tussen de biervaten te placeren.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten